راه اندازی کاروان شادی هم زمان با عید غدیر 
راه اندازی کاروان شادی هم زمان با عید غدیر 

راه اندازی کاروان شادی هم زمان با عید غدیر 

رضا اسکندری گفت: یکی از برنامه های بزرگداشت عید غدیر، راه اندازی کاروان شادی است که هم زمان با این عید سعید مسیر مسجد امام علی (ع) تا حسینیه ثارالله فردوس را می پیماید.
شناسه خبر : 1078809 تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۲۶

«رضا اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با توجه به اهمیت بزرگداشت غدیر در ابتدای دهه ولایت نشست هم اندیشی برای برگزاری برنامه های بزرگداشت این روز فرخنده با حضور امام جماعت مسجد و هیئت امنا همراه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت افزود: بر اساس این نشست، در آستانه عید غدیر مسجد، محله و کوچه پس کوچه های روستا با استفاده از پارچه نوشته و بنر های تبلیغاتی غدیر فضاسازی و آذین بندی می شود.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت عید غدیر، راه اندازی کاروان شادی است که هم زمان با این عید سعید مسیر مسجد امام علی (ع) تا حسینیه ثارالله فردوس را می پیماید.


اسکندری ابراز کرد: اجرای مولودی و توزیع بسته های فرهنگی شامل سربند، بروشور با محتوای خطبه غدیر و کارت تبریک، از برنامه های کاروان شادی است البته کارت های تبریک با مشارکت بچه های مسجدی و خوش ذوق کانون درست شده اند.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت ادامه داد: البته ورزش کوهنوردی نیز در برنامه های ویژه بزرگداشت عید غدیر قرار دارد و بر همین اساس با حضور ورزش دوستدان، این برنامه نیز اجرا می شود.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز در راستای حمایت از نیازمندان، طرح کمک مومنانه هم زمان با این عید سعید اجرا شده و به همین منظور تعدادی بسته معیشتی مهیا شده که با حفظ کرامت انسانی در بین آنها توزیع می شود.


اسکندری یادآور شد: در دهه ولایت و هم زمان با عید قربان نیز یک راس گوسفند نذری ذبح شده و گوشت های قربانی پس از بسته بندی در بین نیازمندان محله مسجد توزیع شد.


رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت اضافه کرد: همچنین با کمک بچه های مسجد، کمک هزینه درمان یکی از اعضای کانون پرداخت شد.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های دهه ولایت، برگزاری مسابقه قرآنی در رشته های قرائت و حفظ آیات بود که در پایان به ۲ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.


اسکندری افزود: طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت شکوه مادری در این دهه برگزار شده و در همین راستا از مادر شهید والامقام محسن نظری تجلیل شد.



رابط کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) مسجد امام علی (ع) اسفندقه جیرفت عنوان کرد: حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از سایر برنامه های دهه ولایت بود که هم زمان با عید قربان و به منظور تجدید بیعت با آرمان های شهدا اجرا شد.


وی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این برنامه ها بتوانیم در بزرگداشت دهه ولایت به ویژه ترویج فرهنگ غدیر گامی هر چند کوچک برداریم.

پایان پیام/ 586